Kā nomest svaru jeb nestiept līdzi atkritumus

Ja Jūsu mērķis ir labi justies, par to nevajadzētu rasties vainas apziņai: šo vēlmi „ģenerē” smadzeņu senākā daļa, kas atrodas pakauša apvidū un kura, tāpat kā visām radībām ar smadzenēm, atbild par fizisko izdzīvošanu. Tās mums „liek” vēlēties justies labi, nejusties slikti un turklāt – tūlīt. Labi justies mēs varam dažādos veidos. Varam atļaut sev kādu prieku, kas nekavējoties uzlabo garastāvokli, bet mūsu spēkos ir arī atlikt baudu un plānot savu dzīvi ilgtermiņā. Ar šo piemēru uzskatāmi var parādīt situāciju, kurā nonācis cilvēks ar lieko svaru. Brīdī, kad viņš atkal jūtas slikti dēļ sava vājā gribasspēka, pašapziņas trūkuma, izskata vai citām problēmām, ko izraisa pārmērīgie ķermeņa kilogrami, ir divas izvēles: ātri iemest mutē kaut ko garšīgu vai apstāties un padomāt, kā šo situāciju atrisināt pilnībā.

Atšķirīgs ir katra „maiss”, ko nēsā līdzi liekā svara īpašnieks, taču labā ziņa ir gribasspēks, kas pieejams ikvienam. Protams, nav viegli sev atteikt tagad, kad gribas tūlīt izdarīt sev kaut ko labu, bet visaptverošs rīcības plāns ir tas, kas palīdzēs izskatīties tā, kā gribas – vienmēr.

Kas tad ir jādara? Vispirms jāsaprot, ka jebkura diēta jāpapildina ar fiziskajām nodarbēm. Tātad pareiza ēšana un kustības ir pamatā labai ķermeņa kondīcijai. Ja vien mums nav kāda nopietna slimība, tad daudzveidīgs uzturs samazinātās devās ir veids, kā sākt jaunu dzīvi un atjaunot vēlamo ķermeņa svaru. Saskaņā ar uztura piramīdu mūsu dzīvesveidam jābūt gana kustīgam un nodrošinātam ar pietiekamu ūdens daudzumu. Maltīšu pamatā jābūt graudaugiem un šķiedrvielām, tātad dažādu graudu izstrādājumiem un dārzeņiem. Veselīgi ir arī augļi un piena produkti, gaļa, zivis. Saldumiem un taukvielām bagātiem produktiem jāsastāda vismazākais procents no uzņemtās pārtikas. Tā kā salds un sāļš ietilpst mūsu ikdienas ēdienkartē, mēs pat nedomājot apēdam vairāk cukura un sāls, kā būtu nepieciešams. Rūpēsimies par izmeklētu pārtiku. Ir jāpalielina arī ēdienreižu skaits dienā, lai katrā atsevišķā reizē nenāktos pārēsties, taču būtu jāatturas no našķošanās maltīšu starplaikos.

Advertisements
This entry was posted in Visi jaunumi and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s